شبکه های اجتماعی ابزاری مناسب برای توسعه کسب و کارها

شبکه های اجتماعی ابزاری مناسب برای توسعه کسب و کارها

شبکه های اجتماعی که در زمان کوتاهی توانسته اند، افراد زیادی را در سراسر جهان جذب نمایند، فرصتی بسیار مناسب برای بازاریابی، توسعه کسب و کارها، برندسازی، ایجاد فرصت های تجاری بین المللی، شناسایی و حفظ مشتریان و اطلاع از نیازها و نظرات آن ها را فراهم آورد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی از طریق اتصال به اینترنت و گوشی های تلفن همراه، این امکان را می دهد تا در هر مکان و هر زمانی تبلیغات خود را مدیریت کنید. با دسترسی به شبکه های اجتماعی می توان به آسانی کسب و کار، مهارت، خدمات و تخصص خود را تبلیغ کرد، حتی در مترو و اتوبوس و در هر ساعتی از شبانه روز که باشید.

تا همین چند سال قبل، تبلیغات و بازاریابی، نیاز به پرداخت هزینه های سنگین به رسانه ها از جمله تلویزیون، رادیو، روزنامه و یا بیلبوردهای سطح شهر داشت. همچنین برای هر تبلیغ مدت زمان محدودی در نظر گرفته می شد، این محدودیت ها و هزینه های سنگین، فرصت دیده شدن را برای همه کسب و کارها فراهم نمی کرد.

اما امروزه با وجود شبکه های اجتماعی، کسب و کارها و برندهای مختلف، بیشترین هزینه ای که برای تبلیغ محصول و برند خود می کنند، صرف زمان است. صاحبان مشاغل و کسب و کارها با هزینه بسیار پایین می توانند در شبکه های اجتماعی صفحه یا کانال اختصاصی داشته باشند، و با مدیریت خود، کسب و کارشان را تا هر زمان که تمایل داشته باشند، تبلیغ کنند.

افراد می توانند محتواهای ویدئویی، پادکست، متن، عکس نوشته و… در رابطه با خدمات و معرفی محصول تهیه کرده و آن را در سایت قرار دهند. از این پس هزاران و حتی میلیون ها نفر، می توانند تبلیغات این افراد را ببینند. البته با وجود رقبای زیادی که در این شبکه ها وجود دارد، بازاریابی و تبلیغات نیاز به روش های به روز و رقابت صحیح دارد، برای رسیدن به این هدف و دستیابی به اهداف تبلیغاتی موثر، می توانید از دوره های آموزشی و مشاوره تخصصی مجموعه لاین استور در این زمینه استفاده نمایید و تاثیر آن را بر پیشرفت کسب و کار خود ببینید.

onlinestar.ir حامی شما در راه اندازی کسب و کارتان و همراهی تا رونق فروشتان می باشد

امکان دسترسی نامحدود به مشتریان در شبکه های اجتماعی

طبق آمار موسسه وی آر سوشیال، تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸/۳ میلیارد نفر در سراسر جهان، به عضویت شبکه های اجتماعی درآمده اند و در این شبکه ها فعالند. بین المللی بودن شبکه های اجتماعی و حضور افراد از سراسر جهان، این امکان را می دهد، که با حضور در این شبکه ها، و برقراری ارتباط با کاربران دیگر کشورها، بتوان برای حرفه خود به صورت بین المللی بازاریابی نمود.

 البته لازم به یادآوری است که برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی، لازم است آموزش های مناسب را کسب نمود و یا از متخصصین و مشاوران خبره، مانند مجموعه لاین استور کمک گرفت.  فعالیت در این شبکه‌ها زمینه تبلیغات و بازاریابی، را برای همه افراد، مشاغل و برندها فراهم می آورد.

شناخت ذائقه و نیاز مشتری

از ویژگی ها و مزیت های دیگر شبکه های اجتماعی این است، که مخاطبین در زیر تبلیغات و پست های مختلف، نظراتشان را ارسال می کنند. پاسخ دادن به این نظرات باعث ایجاد اعتبار در بین مشتریان ایجاد می شود. ضمن اینکه با مطالعه نظرات، ذائقه و نیاز مخاطب را می توان شناسایی کرد و استراتژی های خود را بر اساس آن ها تنظیم نمود.

به این ترتیب صاحبان کسب و کارها و برندهای مختلف، نیاز واقعی مخاطب را شناسایی کرده و بر اساس آن خدمات و محصولات ارائه می دهند، نه براساس آنچه به آن فکر می کنند و حدس و گمان آن هاست.

فروش اینترنتی زمینه مناسبی برای افزایش درآمد

امروزه با دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی و همزمانی با شیوع ویروس کرونا، اغلب افراد به جای حضور مستقیم در فروشگاه های مختلف، ترجیح می دهند که بدون صرف وقت و در منزل یا محیط کار و یا حتی در زمانی که در حال تفریح هستند، خرید کالاهای مورد نیاز خود را انجام دهند.

برای فروش محصولات و کالاهای مختلف در شبکه های اجتماعی، نیازی به فروشگاه بزرگ یا تعداد شعبه های مختلف نیست، و فقط یک فضای کوچک برای نگهداری یا بسته بندی کالا کافی است. زیرا ویترین فروشگاه، همان صفحه مجازی شخصی یا کانال فروش و عرضه محصولات مورد نظر می باشد.

افراد زیادی از مناطق مختلف، به این ویترین دسترسی دارند و امکان مقایسه این محصول را با محصولات مشابه دارند. در حال حاضر افراد زیادی، حتی زنان خانه دار برای فروش محصولاتی که در منزل تولید می کنند از این شبکه ها استفاده می کنند.

شبکه های اجتماعی نه تنها بر کسب و کارهای خرد بلکه در سطح کشور نیز، بر اقتصاد و حتی بورس تاثیرگذارند. در این مقاله به تاثیر شبکه های اجتماعی بر توسعه کسب و کارها پرداختیم. شما نیز می توانید نظرات خود را پایین مطلب در قسمت نظرات بیان کنید.

اگر تابحال به فروش اینترنتی فکر نکرده اید و یا فکر کرده اما برنامه خود را عملیاتی نکرده اید، بهتر است هرچه سریع تر اقدام کنید و زمان را از دست ندهید. بسیاری از رقبای شما با فروش اینترنتی دارای مشتریان وفاداری شده اند که خود این مشتری ها تبلیغ کننده کالای آن ها می باشند.

درباره‌ی فرزاد تفضلی

همچنین ببینید

تلگرام یا اینستاگرام ؟ کدام را برای تبلیغات انتخاب کنم ؟

شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام از محبوبیت زیادی بین کاربرا و مخاطبان برخوردارن. به طوریکه در تلگرام نزدیک به ۴۰ میلیون و در اینستاگرام نزدیک به ۱۰ میلیون ایرانی فعالیت میکنن. همین موضوع باعث میشه که کسب و کارها تبلیغات خودشون رو توی این شبکه ها اجرا کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »